Живеем във века на технологиите и дигиталния разцвет, където всекидневно се създават нови сайтове, програми и мрежи с цел улесняването на нашия живот. Несъмнено можем да заявим, че професии като копирайтър, уеб дизайнер и IT са едни от най-търсените в момента. В тази статия ще се фокусираме върху копирайтинга и по-точно – какво представлява понятието „SEO копирайтинг” и какви са тънкостите при писането на SEO текст. Надяваме се да помогнем на всички вас, които искат да се развият като професионален автор на качествени текстове.

SEO копирайтинг – какво представлява?

Почти 95% от хората, които използват копирайтинг услуги, имат нужда от статии за блога в техния сайт. Това е така, защото колкото повече текстово съдържание по определени ключови думи има в него, толкова по-нагоре се изкачва той в търсачки като Google. Разбира се, всеки собственик на онлайн бизнес иска сайтът му да излиза на първа страница в търсачките при търсене на някоя от ключовите думи в сферата на дейността му. Казано възможно най-кратко и ясно – SEO копирайтингът се използва предимно, когато определен сайт иска да се класира за някоя от началните страници на интернет търсачките.

Тънкости при писане на SEO текст

SEO текстовете се различават по много фактори от обикновените. Те имат точно определени спецификации, които трябва да се спазят, за да се получи добър краен резултат. В следващите редове ще ви запознаем с най-главните от тях.

1. Ключови думи

Едно от най-важните неща, които трябва да направите преди да започнете писането на SEO текст, е подборът на ключови думи. Ако пропуснете тази стъпка, останалите няма да имат особено значение, а резултатът от труда ви ще бъде нулев. Има много безплатни онлайн инструменти за проучване на ключови думи и фрази, които със сигурност ще ви помогнат с тази стъпка.

След като приключите с подбора е нужно да изберете главна и второстепенна ключова дума. Главната ключова дума е тази, която описва цялата ви статия. Тя е думата, която хората ще напишат в търсачката, за да стигнат до вашата услуга. Тази ключова дума задължително трябва да присъства в заглавието, първия параграф и на още минимум 4 места в статията.

Второстепенната ключова дума е допълнението, което описва съдържанието в статията с още един детайл. Например, ако главната ключова дума или фраза е „пицария”, то второстепенната може да бъде „Лозенец.” Така търсачката ще показва примерния сайт или статия, когато се някой търси храна в района на кв. Лозенец. За тази ключова дума е задължително да присъства на минимум 3 места в различните абзаци.

2. Форматиране

Следващата важна стъпка при SEO копирайтинга е форматирането на текста така, че той да има добра читаемост. Ако искате текстът ви да бъде прочетен докрай, е нужно отлично форматиране, което да предразположи читателя към това. Почти всички читатели се чувстват отблъснати от статии с дълги абзаци и без изображения. Текст с такава визия става труден за възприемане от мозъка и той директно го отхвърля.

Препоръчваме ви да се стараете абзаците на статията ви да не надвишават 100-150 думи. Без значение колко е дълъг текстът, от голяма важност е той да бъде приятен за четене. Друг ключов фактор при форматирането са кратките изречения. Старайте се да се изразявате точно, кратко и ясно, без да разтягате локуми. Всеки читател ще се почувства объркан, когато началото и краят на изречението са две различни теми. Най-добрата дължина за едно изречение е между 17 и 21 думи.

Освен форматиране на текста, качественият SEO копирайтинг изисква и форматиране на изображенията. Най-добре е да използвате авторски

снимки или картинки, но ако нямате тази възможност, има алтернативен вариант в сайтове за безплатни изображения без авторски права като Unsplash и Pexels. В тях можете да откриете много картинки на различни теми, които ще ви свършат добра работа. Единственият минус е, че вероятно тези изображения се ползват и от други сайтове или социални мрежи, което намалява драстично процента им на уникалност.

3. Уникалност

Последно, но не на последно място, искаме да подчертаем, че за отличен SEO копирайтинг е задължително текстът да има над 95% уникалност. Търсачките в интернет банват сайтове, притежаващи плагиатствано съдържание, затова е много важно да не копирате информация от други източници. Едни от най-добрите инструменти за проверка на уникалността са Text.ru за български и руски език и Small SEO Tools за английски език.

Ангела Георгиева Управител и Главен изпълнителен директор
Управител | creative@bridges.bg

Ангела започва кариерата си в сферата на дигиталния маркетинг през 2018г. и оттогава безспирно развива своите умения в областта на софтуерното инженерство, SEO оптимизацията, копирайтинга и графичния дизайн.

angela_bridges

Ангела започва кариерата си в сферата на дигиталния маркетинг през 2018г. и оттогава безспирно развива своите умения в областта на софтуерното инженерство, SEO оптимизацията, копирайтинга и графичния дизайн.