През 2023г. все по-голяма част от бизнесите преминават онлайн, а тези, които все още не са, вероятно скоро ще коригират този свой пропуск. Цели сектори вече работят изцяло дигитално и комуникацията с потребителите бързо се измести там, където са отидоха и те самите – в Интернет и социалните мрежи. Това е много добра новина, вещаеща голям напредък в модернизирането на корпорациите, но с нея идва и един не толкова приятен факт – онлайн конкуренцията започва нараства всеки ден.
Именно затова е важно да сте сигурни, че съдържанието в уебсайта ви изпъква с креативност и отправя правилното послание към потенциалните ви клиенти. В следващите редове ще ви запознаем с няколко работещи методи за създаване на атрактивно уеб съдържание, които ще ви помогнат да постигнете целите си и да задържите вниманието на потребителите.
Използвайте инфографики
Ако е вярно старото твърдение, че една картина казва 1000 думи, то една инфографика казва поне 3000. Тя е полезен инструмент за предоставяне на сложна информация по бърз и лесен за възприемане начин. Това е така благодарение на факта, че човешкият мозък приема 70% от съдържанието в нея само за една секунда, използвайки минимална част от функциите си. Инфографиките са изключително подходящ метод при създаването на интересно уеб съдържание, заради бързия им ефект за предоставяне на информация. Те позволяват на мозъка да възприеме и обработи изображенията буквално за секунди, използвайки само едно от полукълбата си.
Казано накратко – 70% от информацията в този 1 минутен абзац може да се предостави за 1 сек с 1 инфографика. Убедете се сами.
Анимирани видеа
Те са друг страхотен метод за задържане на вниманието и вършат отлична работа при представяне на големи количества информация за кратък период от време. Перфектната продължителност за тях е от 30 до 60 секунди. Важно е началото им да бъде грабващо, а съдържанието – качествено, добре поднесено и без “разтягане на локуми”.
Целта на анимираните видеа е да привлекат мигновено вниманието на потребителите и да им предоставят цялата информация, преди те просто да скролнат надолу. Препоръчително е финалът им да завършва с послание, докосващо емоциите или call-to-action. А най-добре и двете.
Качествен копирайтинг
Качественият копирайтинг показва колко ценен актив могат да бъдат думите, когато са правилно използвани и достигат до желаната аудитория. Те продават скъпо, стига да са на място. Целта на текстовото уеб съдържание е да предаде дадена информация по лесен и разбираем начин, а не да се конкурира с академичния език в учебниците, който е необходимо да се препрочете минимум 3 пъти, за да се усвои добре от читателя.
Идеалният пример за това можете да видите в точка 2 от една друга наша статия на тема “копирайтинг“.
Също така, за да се представите с качествено послание е необходимо да знаете коя е аудиторията на вашия бранд и как да я адресирате. Представете си, че говорите на 14 годишни тинейджърки по същия начин, по който бихте го направили с 40-годишни жени. Със сигурност еднакъв подход би загубил над 90% от представителките на една от аудиториите, което ще бъде в разрез с целите ви. Проучете добре какъв тип хора имат интерес към бизнеса ви и оформете уеб съдържанието си, така че да позволява максимално бързо и лесно усвояване от тяхна страна.
Обобщено в няколко думи – придържайте се към принципа K.I.S.S. – Keep It Short and Simple, подбирайте думите си спрямо таргет групата и запомнете, че не е важно само какво казваш, а и как го казваш.
Положителният изказ е ключът към качественото уеб съдържание
Емоционалността е едно от нещата, които ни правят хора. Въпреки че често я оставяме на заден план, тя е с нас постоянно и има силно влияние върху действията и решенията ни. Използването на положителен изказ винаги дава добри резултати в изграждането на дълготрайна връзка с потребителите. Разбира се, негативният не е 100% забранен, но прекомерната му употреба може да отблъсне читателите, оставяйки ги с погрешно впечатление за марката ви.
Ето един пример как да преобразувате негативен израз в положителен:
Това не е добра идея и няма да те доведе до нищо хубаво. – Х
Има по-подходящо решение, което ще ти помогне да се справиш още по-добре. – ✓
Читателите винаги са се чувствали привлечени от положителните тон и насоки, затова ги препоръчваме, при създаването на уеб съдържание.
Точно. Кратко. Ясно.
Колкото по-лесно за възприемане е представено съдържанието, толкова по-силен е ефектът от него. “Just do it” e само един от примерите в учебниците по маркетинг. Разбира се, майстори на кратките изрази е имало винаги, но не случайно повечето от тях са извести в цял свят. Просто си спомнете за писатели като Хемингуей и онзи прочут бас за най-кратка трогателна история, който той печели със съчинението си от 6 думи:
„For sale: baby shoes, never worn.” – в превод от английски език „Продават се детски обувки. Неносени.”
И за финал получавате един бонус съвет от нас. Хубаво е да използвате изображения с наситени цветове, но не и прекалено искрящи. Подходящата картинка е като черешката на тортата при всяка публикация, статия или дизайн на сайт. С нея поставяте акцент на съзържанието и допълвате ефекта от текста, правейки плавен преход към следващ абзац.
Препоръчително е да има по едно изображение на всеки 150 – 200 думи. Така читателят може да си почине за секунда – две, след което отново да продължи с четенето. Подберете добре снимките, които ще използвате, за да отговарят на тона и целите на текста ви. Всеки цвят провокира различна емоция, а подходящата комбинация засилва цялостния ефект от написаното.