problem-solving-concept-with-man-light-bulb (2)
Дигитален маркетинг Копирайтинг Социални мрежи

Как да създадете креативно и атрактивно уеб съдържание за своя бизнес?

През 2023г. все по-голяма част от бизнесите преминават онлайн, а тези, които все още не са, вероятно скоро ще коригират този свой пропуск. Цели сектори вече работят изцяло дигитално и комуникацията с потребителите бързо се измести там, където са отидоха и те самите – в Интернет и социалните мрежи. Това е много добра новина, вещаеща голям напредък в модернизирането на корпорациите, но с нея идва и един не толкова приятен факт – онлайн конкуренцията започва нараства всеки ден.

Именно затова е важно да сте сигурни, че съдържанието в уебсайта ви изпъква с креативност и отправя правилното послание към потенциалните ви клиенти. В следващите редове ще ви запознаем с няколко работещи методи за създаване на атрактивно уеб съдържание, които ще ви помогнат да постигнете целите си и да задържите вниманието на потребителите.

Използвайте инфографики

Ако е вярно старото твърдение, че една картина казва 1000 думи, то една инфографика казва поне 3000. Тя е полезен инструмент за предоставяне на сложна информация по бърз и лесен за възприемане начин. Това е така благодарение на факта, че човешкият мозък приема 70% от съдържанието в нея само за една секунда, използвайки минимална част от функциите си. Инфографиките са изключително подходящ метод при създаването на интересно уеб съдържание, заради бързия им ефект за предоставяне на информация. Те позволяват на мозъка да възприеме и обработи изображенията буквално за секунди, използвайки само едно от полукълбата си.

Казано накратко – 70% от информацията в този 1 минутен абзац може да се предостави за 1 сек с 1 инфографика. Убедете се сами.

Анимирани видеа

Те са друг страхотен метод за задържане на вниманието и вършат отлична работа при представяне на големи количества информация за кратък период от време. Перфектната продължителност за тях е от 30 до 60 секунди. Важно е началото им да бъде грабващо, а съдържанието – качествено, добре поднесено и без “разтягане на локуми”.

Целта на анимираните видеа е да привлекат мигновено вниманието на потребителите и да им предоставят цялата информация, преди те просто да скролнат надолу. Препоръчително е финалът им да завършва с послание, докосващо емоциите или call-to-action. А най-добре и двете.

Качествен копирайтинг 

Качественият копирайтинг показва колко ценен актив могат да бъдат думите, когато са правилно използвани и достигат до желаната аудитория. Те продават скъпо, стига да са на място. Целта на текстовото уеб съдържание е да предаде дадена информация по лесен и разбираем начин, а не да се конкурира с академичния език в учебниците, който е необходимо да се препрочете минимум 3 пъти, за да се усвои добре от читателя. 

Идеалният пример за това можете да видите в точка 2 от една друга наша статия на тема “копирайтинг“.

Също така, за да се представите с качествено послание е необходимо да знаете коя е аудиторията на вашия бранд и как да я адресирате. Представете си, че говорите на 14 годишни тинейджърки по същия начин, по който бихте го направили с 40-годишни жени. Със сигурност еднакъв подход би загубил над 90% от представителките на една от аудиториите, което ще бъде в разрез с целите ви. Проучете добре какъв тип хора имат интерес към бизнеса ви и оформете уеб съдържанието си, така че да позволява максимално бързо и лесно усвояване от тяхна страна.

Обобщено в няколко думи – придържайте се към принципа K.I.S.S. – Keep It Short and Simple, подбирайте думите си спрямо таргет групата и запомнете, че не е важно само какво казваш, а и как го казваш.

Положителният изказ е ключът към качественото уеб съдържание

Емоционалността е едно от нещата, които ни правят хора. Въпреки че често я оставяме на заден план, тя е с нас постоянно и има силно влияние върху действията и решенията ни. Използването на положителен изказ винаги дава добри резултати в изграждането на дълготрайна връзка с потребителите. Разбира се, негативният не е 100% забранен, но прекомерната му употреба може да отблъсне читателите, оставяйки ги с погрешно впечатление за марката ви.

Ето един пример как да преобразувате негативен израз в положителен:

Това не е добра идея и няма да те доведе до нищо хубаво.  – Х

Има по-подходящо решение, което ще ти помогне да се справиш още по-добре. – ✓

Читателите винаги са се чувствали привлечени от положителните тон и насоки, затова ги препоръчваме, при създаването на уеб съдържание.

Точно. Кратко. Ясно.

Колкото по-лесно за възприемане е представено съдържанието, толкова по-силен е ефектът от него. “Just do it” e само един от примерите в учебниците по маркетинг. Разбира се, майстори на кратките изрази е имало винаги, но не случайно повечето от тях са извести в цял свят. Просто си спомнете за писатели като Хемингуей и онзи прочут бас за най-кратка трогателна история, който той печели със съчинението си от 6 думи:

„For sale: baby shoes, never worn.” – в превод от английски език „Продават се детски обувки. Неносени.”

И за финал получавате един бонус съвет от нас. Хубаво е да използвате изображения с наситени цветове, но не и прекалено искрящи. Подходящата картинка е като черешката на тортата при всяка публикация, статия или дизайн на сайт. С нея поставяте акцент на съзържанието и допълвате ефекта от текста, правейки плавен преход към следващ абзац.

Препоръчително е да има по едно изображение на всеки 150 – 200 думи. Така читателят може да си почине за секунда – две, след което отново да продължи с четенето. Подберете добре снимките, които ще използвате, за да отговарят на тона и целите на текста ви. Всеки цвят провокира различна емоция, а подходящата комбинация засилва цялостния ефект от написаното.

Дигитална агенция „Бриджес“ – Твоят доверен партньор в създаването и развитието на успешен онлайн бизнес.

top-10-saitova-za-bezplatni-izobrazheniya-digitalna-agentsiya-bridges-1024x677-1
Дигитален маркетинг

Топ 10 сайта за безплатни изображения

Изображенията са неизменна част при изпълняването на почти всички видове дигитални услуги, затова днес ще им обърнем по-специално внимание. Всъщност те не само участват в цялостната визия на един текст, но са и ключов фактор, предаващ информация директно на мозъка. Факт е, че човешкият мозък възприема 80% от информацията в дадена картина само за няколко секунди. За разлика от това обработването на текстово съдържание му отнема няколко минути и много повече енергия. Това е и главната причина защо трябва да подбирате внимателно изображенията за своите публикации. Запомнете, че те са първото послание, което достига до потребителя и е важно какво съобщение ще му предадете.

В следващите редове ще ви представим 10 сайта, в които фотографи и дизайнери предоставят безплатно своите произведения, отказвайки се от всички авторски права върху тях. Така те помагат на много стартиращи бизнеси да поддържат съдържанието в уеб страниците си без нуждата от ежемесечен бюджет с няколко нули. Въпреки че тези снимки и илюстрации са безплатни, вие винаги можете да изразите своята благодарност като дарите символична сума на техните създатели

1. Pexels

Като един от най-популярните проекти, свързани с безплатно предоставяне на изображения без авторски права, Pexels се задържа стабилно в топ 3 класацията вече няколко години. Сайтът е създаден от фотографите Бруно и Инго Йозеф ( Bruno Joseph, Ingo Joseph) през 2014г.

Година по-късно в екипа се присъединява и Даниел Фрезе (Daniel Frese). Всички снимки на сайта са безплатни за употреба и могат да бъдат модифицирани от всеки, след като бъдат свалени. В платформата има търсачка, работеща с ключови думи, която ще ви улесни да намерите нужната картина.

2. Pixabay

Освен безплатни векторни изображения в Pixabay можете да намерите зашеметяващи видеа, снимки и илюстрации. Проектът е създаден от Ханс Браксмайер (Hans Braxmeier) и Симон Щайнбергер (Simon Steinberger) около 2014г. с цел да помогне на всички дизайнери и дигитални маркетолози в интернет.

Лицензът на Pixabay предоставя безплатно цялото съдържание в платформата, така че спокойно можете да се възползвате от него. Използвайте картата на сайта, за да търсите изображения в желаната от вас категория.

3. Unsplash

Първоначално създаден като Tumblr блог, Unsplash се превръща във водеща платформа в сферата на безплатното визуално съдържание. На сайта ще откриете множество професионални фотографии, както и такива от важни исторически моменти в Америка, предоставени  лично от Обществената  библиотека в Ню Йорк.

В Unsplash можете да намерите снимки по категории или по ключова дума в търсачката. Лицензът на сайта предоставя цялото му съдържание безплатно и позволява да се използва за комерсиални и рекламни цели.

4. FoodiesFeed

Създаден със съдействието на стотици кулинарни фотографи в цял свят, FoodiesFeed предоставя безплатно повече от 20 000 професионално направени снимки с висока резолюция. Обединени от целта да повишат нивото на кулинарните фотографии в Интернет, световно известни фотографи се отказват от авторските си права върху част своите снимки и ги споделят в сайта. 

За да откриете подходящо изображение във FoodiesFeed, е нужно само да използвате търсачката.

5. KaboomPics

За разлика от повечето платформи за безплатни изображения, съдържанието в KaboomPics е създадено само от един човек. Тя се казва Каролина и прекарва по-голямата част от времето си в създаване на дигитални илюстрации и красиви фотографии.

На сайта ще откриете повече от 1200 професионални снимки и над 13 000 изображения, всички направени от нея. Тя ги споделя безплатно с всички потребители и позволява да бъдат използвани за всякакви цели.

6. StockSnap.io

Въпреки че StockSnap е сравнително нова платформа, тя вече съдържа хиляди безплатни изображения, предоставени от фотографи и дизайнери в цял свят. Сайтът е създаден през 2017г. с цел да изгради пространство за качествени снимки и илюстрации, които могат да се ползват безплатно от потребителите.

Лицензът позволява на всички посетители на сайта да използват неговото съдържание освен в случаите, когато това преписва лъжливи действия и мисли на модели от снимките или оронва авторитета на създателя на изображението.

7. Gratisography

Това е една съвсем нова платформа, която до момента съдържа малко над 500 безплатни изображения, но въпреки това има огромен потенциал. Създателите на сайта обещават на своите потребители прецизно избрани фотографии от цял свят, които освен качествени, са и креативни.

Те искат да разчупят стандартните снимки на хора в скучни костюми и бизнес обстановка, като вкарат лека доза арт в тях. Лицензът на Gratisography позволява безплатното сваляне на изображения от сайта, но не и предаването им на трети лица и организации.

8. Little Visuals

Историята зад този проект е тъжна, но и много вдъхновяваща. Собственикът на идеята за Little Visuals е фотографът Ник Джаксън (Nic Jackson), но за съжаление той умира неочаквано през 2013г. без да успее да я реализира. За да почетат труда и паметта му, негови познати финализират проекта и предоставят за безплатно ползване всички изображения в сайта.

На него ще откриете 84 професионално направени фотографии от Ник Джаксън, които можете да използвате за всякакви цели.

9. FOCA

Създадена от фотографа Джефри Бетс (Jeffrey Betts), платформата FOCA съдържа част от неговите лични снимки и видеа, които той споделя безплатно и предоставя за употреба на потребителите. Сайтът е създаден през 2014г. и съдържа стотици снимки, разделени на категории.

Изображенията могат да бъдат свалени в различни размери, включително и в мини вариант за тапет на телефонен екран. Цялото съдържание на сайта се предоставя за комерсиална и некомерсиална употреба без лимити.

10. BURST

BURST е платформа за безплатни изображения с висока резолюция, създадена със съдействието на Shopify. Сайтът съдържа хиляди снимки, направени от известни фотографи в цял свят, които доброволно са се отказали от авторските си права върху тях, за да помогнат на стартиращи и нискобюджетни бизнеси да подобрят онлайн визията си.

Лицензът на платформата позволява използването на изображенията за всякакви комерсиални цели като онлайн публикации, съдържание в блог пост, реклама и др.

Това бяха едни от най-добрите и съдържателни сайтове в интернет, чиято обща цел е да помогнат на всички потребители, дизайнери и маркетолози да притежават и предоставят по-качествено визуално съдържание. Повечето от платформите съдържат секция за дарения, където можете да изразите своята благодарност, ако имате желание.