През последните 10 години услугата “копирайтинг” се радва на все по- голяма популярност, което открива множество позиции за нови и бъдещи копирайтъри. И докато дигиталният маркетинг се развива със скоростта на светлината, личните умения на копирайтърите се изграждат сравнително бавно.

Като всяка друга работа, изискваща креативно мислене, и тук не съществуват граници, които да сложат таван на възможностите за развитие. Всичко, което напишете, след година ще можете да напишете по-добре. И така ще бъде винаги. Колко добри обаче трябва да са уменията ви, за да си изградите репутация на професионален копирайтър?

В тази статия ще ви запознаем с няколко успешни копирайтинг техники, с помощта на които ще успеете да задържите вниманието на своите читатели и ще повишите стойността на проектите си.

3-те копирайтинг техники, които експертите пазят за себе си

За разлика от изминалите няколко хилядолетия, в днешно време почти всеки може да пише, но това не означава, че всеки може да бъде добър копирайтър. А как се става такъв? Разберете по-долу.

1.Това твоят почерк ли е?

За да станете добри в създаването на текстово съдържание, първо трябва да изградите собствен стил на изразяване. Въпреки че темите, върху които работите, може да са повече от една, използвайте стил на писане, идващ от вас самите. Дори да не ви прави впечатление, при прочитане на един текст от страничен човек се усеща дали той е автентичен или създателят се е “напъвал” да звучи като някой друг автор. Забравете идеята да пишете текст, който евентуално ще бъде харесан от определена група хора. Това поставя окови на креативното ви мислене и ви прави копирайтър, който иска да бъде харесван, а не успешен. Отпуснете се, предайте достоверна информация и вкарайте собствения си глас в работата си. Гарантираме ви, че този тип текстове ще се радват на много повече читатели.

2. Непротивоконституци-
-основателствувайте. Какво?!

Друга работеща копирайтинг техника е използването на по-прости думи и
изрази. В случай че не пишете научен реферат по квантова физика,
използването на сложни и технически изрази не е препоръчително. Все
пак искате читателите да разберат за какво говорите, а не колко високо е
вашето IQ. Сравнете следните изречения:

“Нейният монолог беше достигнал ниво на огромно семантично пресищане, а той вече едвам се сдържаше да не изпълни личната ѝ дефенестрация.”

и

“Тя не млъкваше от часове, а той едвам се сдържаше да не я хвърли през прозореца.”

И двете изречения дават една и съща информация, но второто звучи много по-ясно, нали? Сложният изказ отклонява вниманието на читателите, защото понякога ги принуждава да използват тълковен речник. В много от тези случаи посетителят напуска сайта, за да намери нещо “по-разбираемо” в интернет. Разбира се не оставайте с погрешно впечатление, че текст, написан с изключително прост изказ ще има много читатели и ще генерира трафик. Идеята тук е да се задържите в златната среда, като се стараете да представите интересно и обогатяващо съдържание пред аудиторията, поднесено по лесен за възприемане начин.

3.Бързай бавно

Вероятно сте чели достатъчно клишета и народни поговорки, свързани с бързата работа и нейното качество, затова ще ви ги спестим и ще се фокусираме директно върху съществената част. Колко дълъг е дневният период, в който изпитвате вдъхновение за писане? При повечето хора той трае от 1 до 3 часа. А колко часа ви отнема да направите цялостно проучване и да напишете статия от 1000 думи? Между 7 и 10 часа. Това е така, защото качественият копирайтинг изисква време. Не бързайте задължително да приключвате проектите си за ден или два, само за да имате пространство за повече работа, с цел по-висок доход. Цената на творчеството ви ще се повиши сама, когато подобрите неговото качество. Опитайте да дадете по-дълъг срок за изпълнение на следващия си поръчител и работете по проекта само в моментите на вдъхновение. Гарантираме ви, че крайният резултат ще бъде в пъти по-добър и ще има по-висока стойност.

Завършваме тази статия с още един подходящ съвет от известния сценарист и автор, Елмонд Ленард – „ Всички абзаци, които ще бъдат прескочени от читателите, не трябва да съществуват в текста”. Защо това е важно? Сещате ли се за онзи човек, който говори толкова много, а всъщност казва съвсем малко? Всеки от нас познава по един такъв. Когато работите по копирайтинг проект, вашата цел е да задържите вниманието на читателите, а не да ги отегчите. Забравете разтягането на излишни локуми, открийте собствения си стил на изразяване и ще успеете!

Ние от дигитална агенция Бриджес се надяваме, че тези техники ще ви помогнат да надградите своите умения като автори на качествено уеб съдържание. Какво още имате нужда да знаете относно тънкостите на професионалния копирайтинг? Споделете с нас в коментарите или на creative@bridges.bg

Ангела Георгиева Управител и Главен изпълнителен директор
Управител | creative@bridges.bg

Ангела започва кариерата си в сферата на дигиталния маркетинг през 2018г. и оттогава безспирно развива своите умения в областта на софтуерното инженерство, SEO оптимизацията, копирайтинга и графичния дизайн.

angela_bridges

Ангела започва кариерата си в сферата на дигиталния маркетинг през 2018г. и оттогава безспирно развива своите умения в областта на софтуерното инженерство, SEO оптимизацията, копирайтинга и графичния дизайн.