problem-solving-concept-with-man-light-bulb (2)
Дигитален маркетинг Копирайтинг Социални мрежи

Как да създадете креативно и атрактивно уеб съдържание за своя бизнес?

През 2023г. все по-голяма част от бизнесите преминават онлайн, а тези, които все още не са, вероятно скоро ще коригират този свой пропуск. Цели сектори вече работят изцяло дигитално и комуникацията с потребителите бързо се измести там, където са отидоха и те самите – в Интернет и социалните мрежи. Това е много добра новина, вещаеща голям напредък в модернизирането на корпорациите, но с нея идва и един не толкова приятен факт – онлайн конкуренцията започва нараства всеки ден.

Именно затова е важно да сте сигурни, че съдържанието в уебсайта ви изпъква с креативност и отправя правилното послание към потенциалните ви клиенти. В следващите редове ще ви запознаем с няколко работещи методи за създаване на атрактивно уеб съдържание, които ще ви помогнат да постигнете целите си и да задържите вниманието на потребителите.

Използвайте инфографики

Ако е вярно старото твърдение, че една картина казва 1000 думи, то една инфографика казва поне 3000. Тя е полезен инструмент за предоставяне на сложна информация по бърз и лесен за възприемане начин. Това е така благодарение на факта, че човешкият мозък приема 70% от съдържанието в нея само за една секунда, използвайки минимална част от функциите си. Инфографиките са изключително подходящ метод при създаването на интересно уеб съдържание, заради бързия им ефект за предоставяне на информация. Те позволяват на мозъка да възприеме и обработи изображенията буквално за секунди, използвайки само едно от полукълбата си.

Казано накратко – 70% от информацията в този 1 минутен абзац може да се предостави за 1 сек с 1 инфографика. Убедете се сами.

Анимирани видеа

Те са друг страхотен метод за задържане на вниманието и вършат отлична работа при представяне на големи количества информация за кратък период от време. Перфектната продължителност за тях е от 30 до 60 секунди. Важно е началото им да бъде грабващо, а съдържанието – качествено, добре поднесено и без “разтягане на локуми”.

Целта на анимираните видеа е да привлекат мигновено вниманието на потребителите и да им предоставят цялата информация, преди те просто да скролнат надолу. Препоръчително е финалът им да завършва с послание, докосващо емоциите или call-to-action. А най-добре и двете.

Качествен копирайтинг 

Качественият копирайтинг показва колко ценен актив могат да бъдат думите, когато са правилно използвани и достигат до желаната аудитория. Те продават скъпо, стига да са на място. Целта на текстовото уеб съдържание е да предаде дадена информация по лесен и разбираем начин, а не да се конкурира с академичния език в учебниците, който е необходимо да се препрочете минимум 3 пъти, за да се усвои добре от читателя. 

Идеалният пример за това можете да видите в точка 2 от една друга наша статия на тема “копирайтинг“.

Също така, за да се представите с качествено послание е необходимо да знаете коя е аудиторията на вашия бранд и как да я адресирате. Представете си, че говорите на 14 годишни тинейджърки по същия начин, по който бихте го направили с 40-годишни жени. Със сигурност еднакъв подход би загубил над 90% от представителките на една от аудиториите, което ще бъде в разрез с целите ви. Проучете добре какъв тип хора имат интерес към бизнеса ви и оформете уеб съдържанието си, така че да позволява максимално бързо и лесно усвояване от тяхна страна.

Обобщено в няколко думи – придържайте се към принципа K.I.S.S. – Keep It Short and Simple, подбирайте думите си спрямо таргет групата и запомнете, че не е важно само какво казваш, а и как го казваш.

Положителният изказ е ключът към качественото уеб съдържание

Емоционалността е едно от нещата, които ни правят хора. Въпреки че често я оставяме на заден план, тя е с нас постоянно и има силно влияние върху действията и решенията ни. Използването на положителен изказ винаги дава добри резултати в изграждането на дълготрайна връзка с потребителите. Разбира се, негативният не е 100% забранен, но прекомерната му употреба може да отблъсне читателите, оставяйки ги с погрешно впечатление за марката ви.

Ето един пример как да преобразувате негативен израз в положителен:

Това не е добра идея и няма да те доведе до нищо хубаво.  – Х

Има по-подходящо решение, което ще ти помогне да се справиш още по-добре. – ✓

Читателите винаги са се чувствали привлечени от положителните тон и насоки, затова ги препоръчваме, при създаването на уеб съдържание.

Точно. Кратко. Ясно.

Колкото по-лесно за възприемане е представено съдържанието, толкова по-силен е ефектът от него. “Just do it” e само един от примерите в учебниците по маркетинг. Разбира се, майстори на кратките изрази е имало винаги, но не случайно повечето от тях са извести в цял свят. Просто си спомнете за писатели като Хемингуей и онзи прочут бас за най-кратка трогателна история, който той печели със съчинението си от 6 думи:

„For sale: baby shoes, never worn.” – в превод от английски език „Продават се детски обувки. Неносени.”

И за финал получавате един бонус съвет от нас. Хубаво е да използвате изображения с наситени цветове, но не и прекалено искрящи. Подходящата картинка е като черешката на тортата при всяка публикация, статия или дизайн на сайт. С нея поставяте акцент на съзържанието и допълвате ефекта от текста, правейки плавен преход към следващ абзац.

Препоръчително е да има по едно изображение на всеки 150 – 200 думи. Така читателят може да си почине за секунда – две, след което отново да продължи с четенето. Подберете добре снимките, които ще използвате, за да отговарят на тона и целите на текста ви. Всеки цвят провокира различна емоция, а подходящата комбинация засилва цялостния ефект от написаното.

Дигитална агенция „Бриджес“ – Твоят доверен партньор в създаването и развитието на успешен онлайн бизнес.

seo-kopiraiting-1024x677-1
Копирайтинг

SEO копирайтинг и неговите тънкости

Живеем във века на технологиите и дигиталния разцвет, където всекидневно се създават нови сайтове, програми и мрежи с цел улесняването на нашия живот. Несъмнено можем да заявим, че професии като копирайтър, уеб дизайнер и IT са едни от най-търсените в момента. В тази статия ще се фокусираме върху копирайтинга и по-точно – какво представлява понятието „SEO копирайтинг” и какви са тънкостите при писането на SEO текст. Надяваме се да помогнем на всички вас, които искат да се развият като професионален автор на качествени текстове.

SEO копирайтинг – какво представлява?

Почти 95% от хората, които използват копирайтинг услуги, имат нужда от статии за блога в техния сайт. Това е така, защото колкото повече текстово съдържание по определени ключови думи има в него, толкова по-нагоре се изкачва той в търсачки като Google. Разбира се, всеки собственик на онлайн бизнес иска сайтът му да излиза на първа страница в търсачките при търсене на някоя от ключовите думи в сферата на дейността му. Казано възможно най-кратко и ясно – SEO копирайтингът се използва предимно, когато определен сайт иска да се класира за някоя от началните страници на интернет търсачките.

Тънкости при писане на SEO текст

SEO текстовете се различават по много фактори от обикновените. Те имат точно определени спецификации, които трябва да се спазят, за да се получи добър краен резултат. В следващите редове ще ви запознаем с най-главните от тях.

1. Ключови думи

Едно от най-важните неща, които трябва да направите преди да започнете писането на SEO текст, е подборът на ключови думи. Ако пропуснете тази стъпка, останалите няма да имат особено значение, а резултатът от труда ви ще бъде нулев. Има много безплатни онлайн инструменти за проучване на ключови думи и фрази, които със сигурност ще ви помогнат с тази стъпка.

След като приключите с подбора е нужно да изберете главна и второстепенна ключова дума. Главната ключова дума е тази, която описва цялата ви статия. Тя е думата, която хората ще напишат в търсачката, за да стигнат до вашата услуга. Тази ключова дума задължително трябва да присъства в заглавието, първия параграф и на още минимум 4 места в статията.

Второстепенната ключова дума е допълнението, което описва съдържанието в статията с още един детайл. Например, ако главната ключова дума или фраза е „пицария”, то второстепенната може да бъде „Лозенец.” Така търсачката ще показва примерния сайт или статия, когато се някой търси храна в района на кв. Лозенец. За тази ключова дума е задължително да присъства на минимум 3 места в различните абзаци.

2. Форматиране

Следващата важна стъпка при SEO копирайтинга е форматирането на текста така, че той да има добра читаемост. Ако искате текстът ви да бъде прочетен докрай, е нужно отлично форматиране, което да предразположи читателя към това. Почти всички читатели се чувстват отблъснати от статии с дълги абзаци и без изображения. Текст с такава визия става труден за възприемане от мозъка и той директно го отхвърля.

Препоръчваме ви да се стараете абзаците на статията ви да не надвишават 100-150 думи. Без значение колко е дълъг текстът, от голяма важност е той да бъде приятен за четене. Друг ключов фактор при форматирането са кратките изречения. Старайте се да се изразявате точно, кратко и ясно, без да разтягате локуми. Всеки читател ще се почувства объркан, когато началото и краят на изречението са две различни теми. Най-добрата дължина за едно изречение е между 17 и 21 думи.

Освен форматиране на текста, качественият SEO копирайтинг изисква и форматиране на изображенията. Най-добре е да използвате авторски

снимки или картинки, но ако нямате тази възможност, има алтернативен вариант в сайтове за безплатни изображения без авторски права като Unsplash и Pexels. В тях можете да откриете много картинки на различни теми, които ще ви свършат добра работа. Единственият минус е, че вероятно тези изображения се ползват и от други сайтове или социални мрежи, което намалява драстично процента им на уникалност.

3. Уникалност

Последно, но не на последно място, искаме да подчертаем, че за отличен SEO копирайтинг е задължително текстът да има над 95% уникалност. Търсачките в интернет банват сайтове, притежаващи плагиатствано съдържание, затова е много важно да не копирате информация от други източници. Едни от най-добрите инструменти за проверка на уникалността са Text.ru за български и руски език и Small SEO Tools за английски език.

redki-kopiraiting-tehniki-1024x677-1
Копирайтинг

Редки копирайтинг техники, които не всеки ще разкрие

През последните 10 години услугата “копирайтинг” се радва на все по- голяма популярност, което открива множество позиции за нови и бъдещи копирайтъри. И докато дигиталният маркетинг се развива със скоростта на светлината, личните умения на копирайтърите се изграждат сравнително бавно.

Като всяка друга работа, изискваща креативно мислене, и тук не съществуват граници, които да сложат таван на възможностите за развитие. Всичко, което напишете, след година ще можете да напишете по-добре. И така ще бъде винаги. Колко добри обаче трябва да са уменията ви, за да си изградите репутация на професионален копирайтър?

В тази статия ще ви запознаем с няколко успешни копирайтинг техники, с помощта на които ще успеете да задържите вниманието на своите читатели и ще повишите стойността на проектите си.

3-те копирайтинг техники, които експертите пазят за себе си

За разлика от изминалите няколко хилядолетия, в днешно време почти всеки може да пише, но това не означава, че всеки може да бъде добър копирайтър. А как се става такъв? Разберете по-долу.

1.Това твоят почерк ли е?

За да станете добри в създаването на текстово съдържание, първо трябва да изградите собствен стил на изразяване. Въпреки че темите, върху които работите, може да са повече от една, използвайте стил на писане, идващ от вас самите. Дори да не ви прави впечатление, при прочитане на един текст от страничен човек се усеща дали той е автентичен или създателят се е “напъвал” да звучи като някой друг автор. Забравете идеята да пишете текст, който евентуално ще бъде харесан от определена група хора. Това поставя окови на креативното ви мислене и ви прави копирайтър, който иска да бъде харесван, а не успешен. Отпуснете се, предайте достоверна информация и вкарайте собствения си глас в работата си. Гарантираме ви, че този тип текстове ще се радват на много повече читатели.

2. Непротивоконституци-
-основателствувайте. Какво?!

Друга работеща копирайтинг техника е използването на по-прости думи и
изрази. В случай че не пишете научен реферат по квантова физика,
използването на сложни и технически изрази не е препоръчително. Все
пак искате читателите да разберат за какво говорите, а не колко високо е
вашето IQ. Сравнете следните изречения:

“Нейният монолог беше достигнал ниво на огромно семантично пресищане, а той вече едвам се сдържаше да не изпълни личната ѝ дефенестрация.”

и

“Тя не млъкваше от часове, а той едвам се сдържаше да не я хвърли през прозореца.”

И двете изречения дават една и съща информация, но второто звучи много по-ясно, нали? Сложният изказ отклонява вниманието на читателите, защото понякога ги принуждава да използват тълковен речник. В много от тези случаи посетителят напуска сайта, за да намери нещо “по-разбираемо” в интернет. Разбира се не оставайте с погрешно впечатление, че текст, написан с изключително прост изказ ще има много читатели и ще генерира трафик. Идеята тук е да се задържите в златната среда, като се стараете да представите интересно и обогатяващо съдържание пред аудиторията, поднесено по лесен за възприемане начин.

3.Бързай бавно

Вероятно сте чели достатъчно клишета и народни поговорки, свързани с бързата работа и нейното качество, затова ще ви ги спестим и ще се фокусираме директно върху съществената част. Колко дълъг е дневният период, в който изпитвате вдъхновение за писане? При повечето хора той трае от 1 до 3 часа. А колко часа ви отнема да направите цялостно проучване и да напишете статия от 1000 думи? Между 7 и 10 часа. Това е така, защото качественият копирайтинг изисква време. Не бързайте задължително да приключвате проектите си за ден или два, само за да имате пространство за повече работа, с цел по-висок доход. Цената на творчеството ви ще се повиши сама, когато подобрите неговото качество. Опитайте да дадете по-дълъг срок за изпълнение на следващия си поръчител и работете по проекта само в моментите на вдъхновение. Гарантираме ви, че крайният резултат ще бъде в пъти по-добър и ще има по-висока стойност.

Завършваме тази статия с още един подходящ съвет от известния сценарист и автор, Елмонд Ленард – „ Всички абзаци, които ще бъдат прескочени от читателите, не трябва да съществуват в текста”. Защо това е важно? Сещате ли се за онзи човек, който говори толкова много, а всъщност казва съвсем малко? Всеки от нас познава по един такъв. Когато работите по копирайтинг проект, вашата цел е да задържите вниманието на читателите, а не да ги отегчите. Забравете разтягането на излишни локуми, открийте собствения си стил на изразяване и ще успеете!

Ние от дигитална агенция Бриджес се надяваме, че тези техники ще ви помогнат да надградите своите умения като автори на качествено уеб съдържание. Какво още имате нужда да знаете относно тънкостите на професионалния копирайтинг? Споделете с нас в коментарите или на creative@bridges.bg

kakvo-e-kopiraiting
Копирайтинг

Копирайтинг: Какво представлява и защо е важен за бизнеса?

Копирайтинг … Все по-често срещате тази дума, нали? Сигурни сме, че поне веднъж седмично попадате на обява или пост, свързани с услугата. Факт е, че тази тематика завладява голяма част от интернет пространството, а интересът към нея не спира да се расте. Много хора обаче все още си задават следните въпроси: Какви са тези копирайтъри и кой толкова има нужда от тях? Отговорът е кратък, точен и ясен: всички. От студенти до притежатели на бизнес, всеки от тях има нужда от копирайтинг услуги в даден етап от работата си. Дори и ти. Все пак затова четеш тази статия.

Какво представлява копирайтингът?

Копирайтингът е услуга, която създава влиятелно и уникално текстово съдържание. Тя се използва предимно в бизнес сектора и има следните приложения:

  • изтъкване и реклама на продукт или услуга
  • SEO оптимизация
  • повишаване на информираността
  • привличане на клиенти

Казано с няколко думи – копирайтингът се използва с цел повишаване на продажбите и подобряване на медийното присъствие.

Защо бизнесът ви се нуждае от него?

В следващите редове ще се фокусираме върху това, което услугата „копирайтинг” ще даде на вашия бизнес. Първо ще започнем с медийното присъствие. Разбира се, знаем колко зает е всеки управител и че поддръжката на социалните мрежи е на заден план за него. Въпреки това можем да гарантираме, че те са от голяма важност за компанията ви.

Огледайте се наоколо. Голяма част от хората в градския транспорт, в офиса или в заведенията са влезли в някоя от социалните мрежи и скролват ли, скролват… Дори и вие го правите.

Потенциалните клиенти най-лесно могат да ви забележат в мрежи като Facebook, Instagram и YouTube. Всеки средностатистически човек прекарва по минимум 5 часа на ден в гореспоменатите канали. Веднага след тях по посещение се нареждат мрежите LinkedIn и Twitter. Наемането на професионален копирайтър не само ще ви освободи от тази грижа, но и ще подобри вашето медийно присъствие. Това не е всичко. Квалифицираните автори имат доказани умения в писането на рекламни текстове, с които ще привлекат още последователи към страницата ви, а с тях ще се повишат и продажбите.

Копирайтингът ще повлияе положително и на вашия сайт. По-конкретно на неговата SEO оптимизация. Предполагаме, че повечето от вас знаят какво представлява това, но, за останалите, SEO оптимизацията помага на сайта ви да се класира за първите страници в търсачки като Google. Например, ако имате компания за продажба на недвижими имоти и в сайта ви често се среща ключовата дума „апартамент,” той ще достигне до всички потребители, търсещи думата в Интернет. За да се появите на първа страница в търсачките, ви е нужен професионален SEO копирайтинг и блог, в който да публикувате по минимум 1 статия седмично.

Какво пречи на бизнеса ви в момента?

Тук искаме да подчертаем, че услугата „копирайтинг” е едно от главните средства за привличане на клиенти. Можем да ви гарантираме, че инвестицията в нея винаги се връща обратно като приход, и то няколкократно. Разбира се, ако авторът е бил професионалист. За нещастие все още немалка част от българските бизнесмени смятат, че създаването на текстово съдържание е евтина услуга. Друг неприятен факт е, че всеки може да сложи думата „копирайтър” до името си и да се представи за такъв. Това също е често срещано във фрийланс сферата.

Тези проблеми водят до наличието на сайтове с некачествено съдържание, лошо SEO и никакви приходи. Ако вие не желаете такива резултати, напомняме ви една известна народна мъдрост – „Eвтиното излиза скъпо.“ В крайна сметка грешката не е фатална, но е много по- вероятно да дадете повече пари за некачествен копирайтинг и последвалата го редакция, отколкото за професионално написан текст.

kak-se-pishe-novina-1024x683-1
Копирайтинг

Как да напишете „УБИЙСТВЕНА” новина?

Живеем в динамичен свят, в който постоянно и навсякъде се случва нещо интересно. Населението на Земята надвишава 7.5 милиарда души, но добрата новина е, че голям процент от тях правят световни организации, стремящи се да вкарат ред и хармония в обществото, а други се стараят да подобрят живота ни като създадат нещо иновативно и практично. За сметка на това, разбира се, винаги ще има хора, които нарушават всички закони и действат срещу системата. Неоспорим факт е, че всеки ден има „за какво да се говори” и, че с разпространяването на новината, тази информация достига хората, интересуващи се от нея.

Проблемът, който „спъва” голяма част от копирайтърите при писането на новина, е специфичната структура, чиято този тип текстове има. За съжаление, повечето български копирайтъри не знаят как се пише новина и какви са нейните спецификации . Тази статия е написана, за да помогне на всички тях да придобият нужните знания и да усъвършенстват себе си като автори.

Какво е „новина”?

Новината е кратък и изцяло информативен текст, чиито обем много рядко е по-голям от 500 думи. В повечето случаи дължината на една новина е между 250 и 400 думи. В нея се включва само информацията, която се е случила в момента, без да се описва в детайли въпросния обект и неговите исторически данни. При писането на новина не се използват помпозни думи. Нивото на изказ трябва да бъде високо, а тонът – професионален. Изразяването на собствено мнение или пристрастие е недопустимо, защото една от главните цели при новините е обективност.

Всяка новина е насочена към някого

За да напишете добра новина, първо трябва да прецените към коя група от обществото е насочена. Тя се пише, за да достигне хората, които имат интерес и познания за определен обект или събитие. Много от копирайтърите правят грешка като „разтягат локуми” и обясняват подробно историята на въпросния обект, което отблъсква читателя. Хората четат новини, за да обновят знанията си по въпросите, които ги вълнуват. Новината има за цел да даде информация на читателя относно какво ново се случва с обекта, който той вече познава.

Измислете заглавие, което веднага грабва вниманието

Грабващото заглавие ви гарантира 80% от успеха при писане на новина. То трябва да привлече интереса на читателя като създаде емоция в него. Ако измислите впечатляващо заглавие, успехът ви е „в кърпа вързан”, защото можете да привлечете не само читатели, които имат познания по темата, но и такива, които я срещат за пръв път и им се струва интересна. Заглавието трябва да бъде максимално кратко, но също така и да грабне читателите.

Каква е структурата на новината?

Писането на добра новина изисква и правилна структура. За разлика от блог постовете, новината има кратки абзаци, които не са по дълги от 3 или 4 реда. Структурата е следната:

  • Дата – тя е съобразена винаги с актуалността на информацията в текста.
  • Заглавие – постарайте се то да създаде емоция в читателите.
  • Уводно изречение – под заглавието трябва да има уводно изречение с удебелен шрифт, което да резюмира текста в новината.
  • Основна част на новината – в нея се съдържа най-важната част от новината, цитати и факти.
  • Заключителна част – тук се включва кратка прогноза за бъдещето, базирана на факти и достоверни източници.

Как да подбирате източници на информация при писане на новина?

Новината е информативен, базиран изцяло на факти текст, в който е недопустимо да се изразявате художествено. Съветваме ви да запазите вдъхновението си за личния блог и да се придържате към достоверни източници, когато пишете новина. Такива могат да бъдат лицата, участващи в събитието, официалните социални мрежи на организации или хора, професионални проучвания и статии от главните водещи медии.

Ние от дигитална агенция Бриджес се надяваме с тази статия да сме помогнали на всички копирайтъри, „изпаднали в беда”! Разгледайте блога ни за още интересни статии, които ще обогатят знанията ви в сферата на копирайтинга.